MR. KAYASHIMA

Monday 2 April 2012

STS PULLMAN

Salam semua..nak cite sikit pasal aku g jejalan ari tu..hehe..best!!! Kitorang sebenarnya nak pergi Putrajaya untuk event ari Ahad..hehe.. 


Jumaat, 30 March 2012.
Aku dengan 4 orang kawan lain naik train di Arau. Train tu sampai kul 7.06pm. Kitorang pon naik la train. Xde la exited sangat sebab aku dah penah naik train dulu ngan Fatin Anif ni mse raye haji thun lepas. Tapi ade satu kawan aku yang namenye xdisebutkan exited naik train..hehe.. Sampaikan mak die cakap " ala siannye org xpenah naik train.."..haha.. Klaka la.. Perjalanan dari Arau sampai KL central memanglah amat lame, lagi2 naik train kan..huhu.. 12jam kot..tacing arr.. Ktorang duduk seat yang atas sikit dari ekonomi. Coach aku belanje..mekaseh coach..hehe.. Dalam train tu, kami berpoya2 la kejap.. G merayau sampai ke kok bilik punye..wahaha..best2... Sayangnye gune internet universiti, xboleh upload gamba..huhu.. Malam tu, memanglah aku xboleh tido..sejuk gile2... Sampaikan aku terbangun sejuknye and dengan mamainye aku pegi cafe beli milo panas dlm kul 12am tu. Mahal sehh...milo panas yang pek segera yang beli kat kedai RM1 je tu, ngan cawan polistrin die sume skali RM3?? Sejuk punye pasal..bantai jelah.. Milo panas tu aku pegang, letak kat pipi...wahhh...panas, selesanya..hehe.. Pastu aku minum la, pastu baru aku boleh tido balik. Kul 2.30am tu aku terjaga lagi..sejukkk!!! Kitorg lima2 terbangun. Ktorang dudok antara gerabak tu..kat situ sejuk angin malam je..ok la jugak dari kat dalam tu...sejuk bagai dudok dalam peti ais. Aku pelik gak tengok orang yang boleh tido selambe je sejuk2 macam tu. Kulit buaya ape dorg ni.. Kawan aku g bli mee segera yang dalam cup tu, siap tuang air panas skali la..pehh.. RM4!! Pastu kitorang yang 3orang lagi ni pon ikut la jejak langkah die... Bukan sebab lapar, tapi sebab nak panas. Pastu aku xnak masuk, aku dudok je kat luar (antara gerabak) tu sampai kul 3.30am. Bile da ngantuk bru ak masuk, tido! Itu pon still je terjaga2 lagi.


Sabtu, 31 March 2012.
Ktorang sampai kat KL central tu dalam kul 6.20am. Siap2 sume, kul 7.20am g sarapan nasi lemak kat KL central tu. Dok lepak2 kat situ jap. Tetibe bos (antara ktorang ade bos..haha) cakap nak g HQ. Ape lagi, kul 8 or kul 9 lebih tu ktorang jalan kaki, carik monorail. Tanye2 orang camne nak g kat HQ kitorang.  Pehh..nampak sangat xtau pe2..hahaha.. Tapi seronok je kitorang mencari tempat sesame..hehe.. Dengan hari mendung nak hujannya..jumpe gak monorail, naik, g Jalan Raja Chulan. Kat situ tanye akak kaunter tu cmne nak g HQ lagi. Jalan kaki je.. Bile da jumpe tempatnye..exited, bergamba sakan..haha.. Bos cakap, tu pon 1st time die g HQ.. Dahsyat HQ..orang bli barang terus amek belas2 ribu  punye.. Waa, dahsyat!!! Pastu tungu bos punye bos datang..haha... Bos punye bos datang, die pon bli la barang.. Gile lame nak tunggu giliran.. Sampaikan aku merayau keliling bangunan tu..huhu... Penat tengok orang, orang tengok aku..hahaha.. Patutnye pas g HQ tu, dlm kul 12pm nak g manetah tuk party shake chocolate mint yang di bawa oleh Amalina Peter & Abqari Hamid dari US. Tapi di sebabkan menuggu giliran yang lame, xjadilah sebab urusan abes kul 1 lebih. Party shake tu pon dah habislah rasenya. So, bos punye bos, Kak Zura namenye bawak kete. Kitorang 5 orang ni pon naik la ketenye. Bos kitorang, Alan tulah yang bawak pulak sebab Alan ni adik  kak Zura..hahaha. Kitorang yang 4 orang ni naik la kereta kak Zura menyempit kat belakang. Naseb kete besar, muat2 je..or..are we getting smaller??? Hahahaha... Alan n Kak Zura yang decide pasal aktiviti ni sume. Petang tu, dorang ade fokus group ngan bos besar, Amalina Peter kat gumahnye. Kitorang pon ikut jelah.. Gile menarik..dahsyat2.. Gumah die cantik, menarik..haha.. Ade kucing, ade mak, ade anak..family yang complete. Aku rase takut gak time tu..kebanyakkan kitorang sebaya je, tapi sebenarnya dorang ni orang besar yang bukan besar pada badan, tapi besar pada perwatakan, ilmu, usaha dan macam2 lagilah. Hebat tul dorang ni. At the end of the discussion, Amalina buatkan shake chocolate mint untuk kitorang rase. Shake party yang kitorang xdapat pegi tu. Dapat gak rase. Pehhh...gile la..sedap sehhh.. Nak lagi...haha.. Shake Chocolate Mint ni cume ade kat US je..sape nak g la US. Aku pon xtau la bile boleh g, 10 tahun g kot?? Haha.. Pastu ayah die balik keje..Allen Peter, punyelah banyak benda dia nasihatkan aku..hehe.. Pastu kitorang bergamba lagi..kat depan gumah Amalina pulak. Gile batak kitorang ni..hahaha.. Malam tu, kitorang stay kat gumah kawan kak Zura. Dengan lagi sorang kawan kak Zura, kak Ann. Akhirnye, aku dapat gak katil tuk tido. Aku ngn coach aku dapat katil, yang lagi 2 orang tu tido atas toto je. 


Ahad, 1 April 2012.
Kitorang bagun dalam kul 6.20am. Siap2, dalam 7.30am. Pastu kak Zura ngan kak Ann g gmah kawan die. Ktorg jelah yang tinggal kat gumah tu. Melepak2 kat gumah tu sampai kak Zura amek kitorang kul 10 lebih. Kitorang g Pullman Putrajaya. Peh...gila la..canteeekkkk gile3!! Macam istana tempat tu. Pastu, g event..menarik! Kat situ aku tau banyak cerita, banyak informasi, banyak tips dan motivasi. Semangat pon naik..hahaha... Kalau orang lain boleh buat, kenape kite xboleh? Cume nak dengan xnak je kan? So, aku bukanlah nak cerita pasal isi kandungan event tu, tapi nak cerita perjalanan aku yang aku rase seronok. Time rehat, aku ngn coach ngn kawan yang exited naik train tu g jejalan kat area Pullman tu. Amek2 gamba...memang cantik.. Nanti kat gumah aku upload gamba2 yang menarik tu... Gile la..hahaha. Event tu habis kul 6 lebih, kul 7 lebih kitorang g Putrajaya central. Oleh sebab kitorang terlalu ramai, Abqari pon tumpangkan coach ngn Alan ke Putrajaya central tu. Kak Ann, ngan kitorang yang lagi 3 orang ni naik ngan Kak Zura. Sebelum keluar dari Pullman tu, sempat jumpe parents Fatin Anif aka Tenep yang kirim barang kat die..hehe.. So kitorang pon ke Putrajaya central. Dah cakap babai kat kak Zura (naik kete), kak Ann (naik train nak g TBS) ngan Alan (naik train balik Perlis sebab die nak study, ade test), tinggal la kitorang 4 orang je. Tetibe, mak Tenep pon call kawan yang exited tu, namenye Syaz..(baru nak bgtau..haha..). Mak Tenep cakap kat Putrajaya central tu xde tempat makan, die nak amek kitorang nak bawak tempat makan. Malu jugak kitorang...malulahh...segan..hehehe.. Mak ayah Tenep amek bawak g food court. Sume makan nasik goreng. Serius, banyak gile nasik goreng kat situ. Ayah Tenep cakap, sape xabes makan jalan kaki g Putrajaya central..huhuhu.. Aku try la abeskan, tapi nasik die gile banyak!! Maaf pakcik, xabes 2 sudu..huhu.. Nasik goreng tu, ayah Tenep belanje.. Segan lagi..aduh...cne ni.. Tapi parents die memang sempoi la..macam orang muda mudi. Patut la anaknye si Tenep ni asyik jeles je..wakaka.. Pastu mak ayah Tenep pon anta kitorang ke Putrajaya central balik. Kitorang tunggu bas tapi bas lambat lak. Tacing..org da la penat..huhu.. Tapi, akhirnya sampai gak bas tu. Yeah.. Bas tu bawak laju gile...Jalan kul 11pm, kul 5.30am da sampai da Kangar. Kitorang da la dudok seat belakang skali, habis terloncat2 la sumenye.. Tapi, penat punye pasal..tido je..hehe.. naik teksi RM10, g Wang Ulu, siap2 pastu g kelas. balik kelas, tido. Bagun tido, g kelas. Hahaha..seronok.. Nak wat lagi boleh? Nak g tempat lain pulak. sampai sinilah perjalanan hujung minggu aku. Daa~


-GiRA-

No comments:

Post a Comment