MR. KAYASHIMA

Saturday 18 May 2013

Hari kejadian

Salam...ari ni aku nak cerita pasal salah..

Sejak aku masuk tahun 4 dan sejak aku bawak moto ke U ni, aku selalu sorang2. Lagi2 masuk sem 2 ni sebab masing-masing sibuk sangat dengan FYP. (Tapi aku macam x je? Huhu)

Pagi tadi, 18hb Mei 2013 ade satu program 7Pillars yang wajib untuk semua pelajar tahun 4. PPK Bahan punye program adalah kat Pauh Putra...jauhnye selama 20 minit naik kereta atau 30 minit naik moto (itu kalau aku bawak la sebab aku bawak lembap..haha), so kirenyaa tempat tu jauh jugak la dari tempat kediaman kami. 
Malam sebelum hari kejadian, aku dah deal dengan seorang kawan aku ni nak naik bas ke Pauh Putra tu. Lepas tu, rumate aku pulak tanye nak naik kereta tak dengan classmate kitorang yang lain. Aku cakap, sorry, aku dah deal ngan orang lain nak naik bas. Lepastu, dalam pukul 12.30am aku pun masuk tdo. Bile aku bangun, aku tengok kawan yang aku deal nak naik bas hantar sms (sms tu dihantar dalam pukul 1am) tu ajak konvoi naik moto. Aku pon, ok la..boleh je sebab aku pon ade moto. 
Pagi tu aku siap2...pergi kat moto. Then, die cakap, kte pegi dengan yang lain tau... Aku pun..ok...xkisah la...walaupun sebenarnya aku sedikit janggal dengan kawan sekelas aku yang lain tu. Aku tengok moto diorang lain dari mto aku yang hanya EX5 ni (baru aku sedar, selame ni x sedar pon..haha), klu pecut, memang sah aku kene tinggal kat belakang..T_T. Sampai di Pauh Putra, ktorg kene dudok kat seat yang mane2 kosong, sebab dtg lmbt pon, asal ade tmpt dudok, jauh pon jauh la dari memasing..yg tu normal la.. 

Then, ade satu time ni diorang nak keluar g makan, diorang xajak pon..hmmm...kecik ati sikit... Tapi pastu diorang sms, "Naz, jom la makan". Aku pun lapar, tapi..haha...xpelah... Nanti kalau aku pergi rase janggal lak... Ade satu mase tu, speaker bagi mase rehat 7minit. Aku pon pergi la ke cafe tempat diorang lepak. Aku tengok diorang sume dah abes makan..hmmm...salah aku jugak xikot.. Tp nseb aku baik sebab ade kawan yang sudi teman makan. Tq very much kawan. Aku pon mkn cepat2, tp masuk lecture hall lmbat jugak pastu..hehe.. 

Then, ade lunch break pulak... Diorang nak g Library, kat situ boleh lepak2, selesa sikit... Diorang ajak aku, bersungguh-sungguh, tapi aku xnak. Kejanggalan aku menolak ajakan diorang. Aicheeehh..

Then aku dudok sorang-sorang kat dalam lecture hall sambil main game snake gune hp nokia 101 aku. (muke kesian sebab zaman sekarang ak xpakai android lagi..haha). Sedang aku asyik main game, kawan-kawan aku yang lain tegur aku, n ajak aku ikot diorang g makan. Aku dah makan, tapi aku ikut je...mnum2.. After that, kitorang g library jugak, amek2 gamba kat situ sebab library UniMAP ni kan cool..haha... 

Inilah perpustakaan UniMap

Perpustakaan UniMAP view lain

Ini adalah lobi dalam perpustakaan ini


Masuk lectura hall untuk sesi petang pulak, aku duduk di sebelah kawan aku yang aku ikot tadi. Aku tengok tempat yang aku duduk sebelum tu, xde pon geng2 konvoi moto aku. Maybe diorang dudok tempat lain kot. Aku xpikir pon. Dalam mendengar ceramah yang diberikaan, aku tertidur. (Minta maaf en.speaker). 10-15 minit sebelum ceramah habis, aku terjaga, agak mamai. Lepas je ceramah habis, aku pon keluar lecture hall dan trus ke parking moto. Naik moto, trus jalan balik. Nseb baik ramai gak yang aku boleh follow balik Kangar. Kalau x, boleh sesat aku..hehe. 

Atas moto, bru aku teringat sepatunye aku msg diorang sume yang aku balik dulu. Tapi, aku xjugak msg. Mungkin di sebabkan aku xdapt fikir, bru bgn tdo or mungkin aku malas nk seluk poket amek hp? Bile dah dekat dengan kangar, baru aku seluk poket amek hp, ade msg. "Naz, ko da blik ke?" Aku pon reply "Da". Di sebabkan aku atas moto, aku xdapat la nak reply panjang2. Tp disebab kan aku balik dulu petang tadi tanpa bagitahu kat diorang telah menyebabkab satu isu yang xserius tapi terasa di hati. 

Hmmm.....minta maaf kepada sume yang tadi....  I'm very sorry. 

No comments:

Post a Comment