MR. KAYASHIMA

Monday 23 January 2012

HOME SWEET HOME!

Ari ni ari ke 3 aku kat gumah dah~ haha.. tapi ade sesuatu yg pelik..kucing! Huhu..tapi, nak wat cmne..sume tu bukan rezeki aku! Ari sabtu ari tu, aku ngn kawan aku, Piah drive kete blik ke Melaka. Mule2 Piah drive dari Wang Ulu, Perlis sampai Gurun, Kedah. Then, dari Gurun aku drive sampai Tanjung Bidara, Melaka! Penat gak drive time tu. Sebab kat Seremban, trafik da start jammed, sebab ghaye cine, penat dan boring kot~ Huhuhu.. Akhirnye, perjalanan selama 8 jam, iaitu dari pukul 7am dan pukul 4pm aku dah sampai gumah..muahahaha.. Pe2 pon, ni aku saje nk cite pasal gumah aku ni. Banyak bende xberubah..tapi ade je yang berubah.. Contohnye, anak buah aku dah pandai nyanyi lagu I DO-Colbie Caillat. Walau bunyik die nyanyi adalah "ado..ado..ado.." hahaha.. 
 Ni pokok kesayangan ayah aku!

 Ni bahagian Taman Botani ayah aku~

 Ni yang baru...dulu ade, pastu xde..pastu ayah tanam balik-ULAM RAJA-

 Ni buaian aku! Sebelah kubur Megalow..hahaha.. Scary x? Hehe..

 Buah rambutan yang ktorg petik n makan tadi..manisnye..hahaha

 Tgk tu, yang merah2 sumenye kat atas...sape yang nak panjat? Rugi xbela monyet time camni..haha

 Kat taman kecik tu ade pokok Melati~

 Cantik x bunga Melati ni? Lebat bunga die.

Ayah aku ni memang tangan hijau..hahaha 

Pemandangan langit pada waktu petang dari halaman gumah aku!

Tulah antara kawasan gumah. Ade jugak petai yang baru nak berbuah ni..syoknye..hehe.. Ade bende yang baru, ade yang still same..walau ape pon..walau cmne pon.. Gumah aku adalah tempat untuk menghilangkan stress.. Klu stress, baliklah gumah..syok..haha~ Tapi, jauh kot dari Perlis. Naik bas je dah RM55.50. Pergi balik dah RM111.00. Huhuhuhu...Mahainya...
Hahaha...sampai sini jelah penceritaan tentang permulaan cuti semester aku yang cuma 3 minggu ni je..huhuhu..
Daa~

No comments:

Post a Comment