MR. KAYASHIMA

Sunday 27 May 2012

Hari Peladang di Kangar

Kangar, Perlis.
Salam!
25 Mei 2012, aku n beberape kawan telah berkesempatan pergi ke Hari Peladang yang berlansung selama beberapa hari iaitu dari 24 Mei sehingga 27 Mei 2012 yang bertempat di Dataran Dato' Sheikh Ahmad.

Time kitorang pergi tu malam, sebab time tu je berkesempatan. (Sebab ade budak mengade nak makan steamboat RM9.90, Eat All You Can!!! Sampai kene sewa kete!..Cisss! So, balik tu, singgah la kejap..hehe..). Dengar kate ade seladang, tapi agaknye seladang dalam kandang kot malam tu.. Memalam, baby seladang (sume animals adalah baby bagi aku..hehe) kenelah tido..iye dokk?

Ni pameran buah-buahan tempatan. Real ni, nasib aku xamek masuk mulot jeee...hahaha
Ni pameran pokok bonsai.. Kalau ayah aku tgk ni, msti nak sebatang dua..haha
Walaupun hari peladang, ade je pameran kereta..haha.. Xmampu den nak beli kete ni..wuwuwu.. Tunggu aku berjaya dalam bisness dulu ah..
Ni adalah model kereta yang xberbayar..hahaha..ayu2 gitu.. (Ade sesape nak masuk meminang? Silakanlah..hehe)
Aku dah lame tol nak amek gamba pokok ni time memalam...hehe..
Walaupun pokok ni xtermasuk senarai pameran Hari Peladang, namun aku tetap tertarik dengannya!
Ni pulak pokok2 gantung2 depan gumah..haha
Pengunjung yang turut memeriahkan event ini.
Aku amek je gambar perkara yang menarik hati aku.
Jenis-jenis padi..real punye..
Pameran padi.. Kat atas tu tunjuk no kod dan lain2..

Benih padi..1st time gak aku tengok..
Mekaseh kat model tangan xberbayar...hehe
Buah-buahan tempatan.
Ini replika je..pondok cendawan (cendawan tu real).. Kalau nak tengok yang betol, meh datang.. Time nak g kelas kat Taman Muhibah, slalu nampak yang real punye kat depan gumah sape tah..hehe
Fountain yang menjadi inspirasi..
Jenis-jenis beras... TQ model2 tangan..
 Banyak je bende lagi yang ade..tapi aku just cakap pasal benda yang menarik je kat hati aku. Ape2 pon TQ kat budak ngade sebab kasik pinjam henpon. Yelah, nak cas gamba sekeping 50sen. Maklumlah, henpon kte xcanggih..amek gamba xlawa..hahaha!


Minggu ni study week (da tau nak exam berjalan banyak lak tu..wuwuwu), so, doa kan aku dan kengkawan berjaya eh..

Daa~


2 comments: