MR. KAYASHIMA

Saturday 5 May 2012

Peristiwa Balik Kampung 04 Mei 2012

Salam sume. Ni aku nak ceritakan sesuatu yang menyakitkan hati  yang berlaku pada diri aku pada malam 4 Mei 2012! Handphone Nokia aku di curik! Dan pencuri itu seorang yang bangang! Sakit ati aku.

Ceritanya bermula begini. Bas aku ke Melaka pukul 8.30 malam, Bas Intercity. So, lepas maghrib, pukul 7.45 malam aku naik tteksi dengan kawan aku, Ikin ke Kangar.Dalam teksi, aku ber'sms' dengan kawan aku, deal dengan die supaya datang kenduri gumah aku nanti. So, hanphone aku aku pegang sampailah di Kangar. Dengan beg aku yang banyak, aku dengan Ikin letak beg roda aku kat tepi kaunter tiket. Kitorang pergi kedai roti, nak beli roti kesukaan aku,tapi dah habis..huhu..tacing! Kat kedai roti,baru aku terperasan handphone aku dah takde. Kitorang bayar roti yang kitorang amek cepat2, pastu terus ke kaunter, tanye akak kaunter tu ade nampak x phone aku. Sayangnye akak tu xnampak.

Jam da pukul 8.10 malam dah... Pastu kitorang kol la no tepon aku tu. Ade dering, tapi xde orang angkat. Pastu kol lagi..then tetibe ade orang reject pulak. Sah ade orang dah jumpe. Aku ingat orang tu baik, nak answer phone tu tapi xpandai nak gune phone tu..sebab time 1st time aku gune pon aku xpandai. Rupe2nya andaianaku ini salah. Bile kol lagi die angkat. Die buat2 la xdengar ape aku cakap tu. "ha, ape? Hello2..xdengar la.." Bangang! Pastu Ikin kol. Ikin marah die, "Hey, pulangkan balik hanphone saya! Saya nak handphone saya! Bagi balik,! Saya ade kat kauter Intercity!" Pastu Ikin off call. Ikin cakap die kurang ajar. Die cakap "Ala, handphone awak mahal la, awak beli barulah!" Wah, sakit ati aku. Tapi aku xboleh nak buat ape la. Orang bangang yang sakit jiwa memang macam tu..huhu..
Bas pun sampai, sah die memang berniat nak amek. Tapi, mengapakah die bangang sangat, nak mencuri pon pegi angkat kol tu buat ape...bodo!

Ishhh! Sorilah, banyak menggunakan perkataan kasar dalam entry kali ini. Dalam bas, aku rase sedih, xdapat then tido. Pastu aku bukak laptop tengok anime. Baru aku xpikir sangat incident tadi. Tacing...huhu... Dah la aku baru cas sampai penuh. Henset lagi satu aku xcas langsung.. Sudahnye, henset aku yang tu kehabisan bateri. Aleh2 aku kene pinjam phone budak kedai kat Melaka tu, tukar simcard kejap ngn budak tu, pastu kol abang aku suh amek. Sampai je kat gumah, seluruh sanak-saudara aku tahu cerita itu. Gilelah,, aku cume bagitau abang aku je..hahaha.. Gosip memang cepat tersebar.

Time kenduri ni, sangat sibuk. Dan aku ngantuk sebab xcukup tido. Aku pon masuk bilik, g tido jap. Pastu adik aku mengamok pulak sebab die potong kek pisang, tapi kek tu jadi hancur. Die kejut aku suh potong. Bile die bising, abang aku pon mulelah bising. Pastu sambung kat ayah aku pulak sampai lah aku bangun. Aku rase cam nak sepak2 je adik aku tu, potong kek pon payah!

Malam 05 Mei 2012, sedang aku bergurau senda dengan seorang bayi berumur setahun yang bernama Oda,  tiba2 kekasih hati lepas SPM muncul!!!! Pelik!! HAHAHAHA~ Hati berbunga2 la pulak~

Daa..
Itu je nak cerita. Moralnye..nak curik henpon lain kali, terus off saje henpon tu ye. Xpayah angkat bile orang ko! Bodo punye orang.

No comments:

Post a Comment